Opis:
Stal konstrukcyjna stopowa do ulepszania cieplnego
Zastosowanie:
Na części bardzo obciążone, narażone na uderzenia, drgania, skręcanie: wały korbowe silników lotniczych, wały napędowe, części turbin o dużych przekrojach, koła zębate, wirniki i tarcze turbin parowych.
Skład chemiczny [%]
C | Mn | Si | P | S | Cr | Ni | Mo | W | V | Co | Cu |
0,32-0,40 | 0,5-0,7 | 0,17-0,37 | max 0,035 | max 0,035 | 1,3-1,7 | 1,3-1,7 | 0,15-0,25 | - | - | - | max 0,3 |
Odpowiedniki
PN | W. nr | EN / ISO |
AISI | Rosja (GOST) | Czechy | USA ( SAE ) | Inne |
34HNM | 1.6582 | 34CrNiMo6 | 4337 | 38Ch2N2MA | ~16343 | 4340 | ~2541 |
Procesy
spawanie | NIE | |
kucie | TAK | |
walcowanie | TAK | |
azotowanie | TAK | |
hartowanie | TAK | temp. 830 - 860 [°C] olej |
odpuszczanie | TAK | temp. 540 - 660 [°C] |
Twardość i własności mechaniczne
w stanie zmiękczonym w stanie hartowanym |
max 249 HB max 55 HRC ( <= 1,5 mm ) |
w stanie ulepszonym | max 32 HRC |
Wytrzymałość na rozciąganie Rm | >=810MPa |
Granica plastyczności Re | >=690 MPa |
Wydłużenie A5 (%) | >=10 |
Przewężenie Z (%) | >=55 |
Praca łamania KU2 (J) | >=88 |
Przedstawione materiały mają charakter poglądowy i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. Kodeksu Cywilnego.
Szczegółowe informacje dotyczące własności oferowanych gatunków są zawarte w przedmiotowych normach.
Parametry dalszej obróbki termicznej powinny być wykonane na bazie załączonych certyfikatów materiałowych zgodnie z przyjętymi normami.